Kioskedia
خانه /
طراحی داخلی مناسب برای افراد دارای اتیسم
آیتم

طراحی داخلی مناسب برای افراد دارای اتیسم

رایگان

زمان مورد نیاز برای کلاس: 00:00:00

محتوا: 0 فیلم

324 بازدید

توضیحات مسترکلاس

شاید فکر کنید دکوراسیون داخلی منزل تاثیری روی بیماری های افراد ندارد...

 

و موضوعی نیست که در هنگام طراحی به آن توجه شود. اما در برخی از بیماری های خاص نحوه چیدمان وسایل سبب می شود که افراد مبتلا به آن بیماری احساس بهتری داشته باشند و به اصطلاح آرامش شان بیشتر باشد. پس اگر این موضوع می تواند تا این اندازه تاثیر گذار باشد چه بهتر که این اصول را بدانیم و هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایی که افراد بیمار در آن ها ساکن هستند، رعایت شان کنیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکات مورد توجه هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایی که افراد اوتیستیک در آن ها ساکن هستند می پردازیم.

 

ایجاد محیطی امن

در خانه ای که کودک هست رعایت نکات ایمنی لازم است. مثلا حتما شما هم دیده اید افرادی که کودک در منزل دارند معمولا پریز های برق را با درپوش های پلاستیکی می پوشانند و یا اجاق گاز و وسایل خطرناک را در جایی دور از دسترس کودکان قرار می دهند. خب این مسئله در همه خانه ها طبیعی است اما در خانه هایی که کودکان اوتیستیک در آن ها مشغول زندگی هستند این موضوع باید با شدت خیلی بیشتری رعایت شود و هر گونه کوتاهی و غفلت ممکن است موجب بروز اتفاقات جبران ناپذیری شود. حتما باید دارو ها و مواد خوراکی که برای کودکان مضر است به طور کامل دور از دسترس باشد. حتما لبه های تیز میز ها و مبلمان خانه به کمک فوم های مخصوص پوشیده شود. وسایل آتش زا و یا وسایلی که برای کودکان خطرناک هستند حتما در جایی کاملا غیر قابل دسترس کودکان قرار بگیرد. هم چنین رعایت امنیت خانه از قبیل استفاده از قفل های مناسب ضروری است.

نورپردازی ملایم

نورپردازی تاثیر زیادی روی حالات روانی کودکان مبتلا به اوتیسم دارد و نورپردازی نامناسب سبب خواهد شد که حساسیت این افراد بالا برود. مثلا هرگز برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی خانه، سراغ چراغ های چشمک زن و نور های فانتزی نروید. نور های طبیعی و نورپردازی که با الهام از آن ایجاد شده است بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد بود. پرده ها را به نوعی انتخاب کنید که نور طبیعی وارد خانه شود و برای این کار حواس تان باشد که هرگز از پرده کرکره استفاده نکنید.

 

محیطی آرام و دور از سر و صدا

افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند معمولا نسبت به افراد عادی صدا های مزاحم بیشتری را می شنوند و همین موضوع سبب اذیت شدن شان می شود. برای همین لازم است که محیطی ایجاد کنید که برای جلوگیری از ورود صدا های مزاحم عایق بندی شده باشد. استفاده از عایق های صوتی موجب می شود آرامش افراد مبتلا تامین شود.

رنگ های مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی

حتی اگر طرفدار رنگ های تند و زنده هستید، حالا که فردی مبتلا به اوتیسم در منزل تان دارید باید به سراغ رنگ های ملایم بروید. استفاده مناسب و آگاهانه از این رنگ ها می تواند دکوراسیون داخلی شیک و زیبایی برای خانه تان ایجاد کند. رنگ های تند موجب می شود که بیماران اوتیستیک عصبی شوند. پس تا جایی که ممکن است برای هیچ قسمتی از دکوراسیون داخلی خانه از رنگ های محرک استفاده نکنید.

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

whatsapp
پشتیبانی